Premiery 2016 – Alfa Romeo Giulia

Przerwa świąteczna za nami, rok 2015 także zbliża się do końca. Co przyniesie nam rok 2016 w motoryzacji? Szykuje się kilka ciekawych premier, o których chciałbym wspomnieć. Może to być naprawdę dobry rok dla motoryzacyjnego świata i przez ostatnie dni 2015 przybliżę Wam kilka ciekawych propozycji na nowy rok.

http://m.autokult.pl/alfa-romeo-giulia-9-0204e3c1f107,989,0,0,0.jpgZaczniemy od tej, która interesuje mnie najbardziej, od samochodu, który jak obiecał szef Alfy Herald Wester ma wyznaczyć nowe standardy w klasie – Alfa Romeo Giulia. Ostatnia wersja tego wspaniałego samochodu pojawiła się w 1962 roku, więc jest to swego rodzaju powrót do korzeni. Na nową Giulię wystarczy tylko spojrzeć, wiemy, że tak będzie wyglądała, bo Alfa nie ma w zwyczaju niemile nas zaskakiwać. A skoro tak będzie się prezentować to można powiedzieć wprost, że Włosi po raz kolejny spoliczkują swoich konkurentów z Niemiec, w dziedzinie mocnych sedanów. Najpierw pojawiło się Maserati Ghibli, a teraz ma pojawić się to Alfa Romeo Giulia, której zadaniem będzie skopać tyłek BMW M3, co łatwe nie będzie. Quadrifoglio – ta wersja powinna nas interesować najbardziej, bo ma przyspieszać do 100 km/h w 3.9 sekundy, pod maską mieć 510KM, a w opcji napęd na cztery koła.

http://m.autokult.pl/alfa-romeo-giulia-4-b9e4a423fa55,1200,0,0,0.jpgWszystko wygląda obiecująco i nie będzie to tylko samochód dla maniaków prędkości, bo szykują się też słabsze wersje – 1.8, czy 2.2 diesel. Znakomitość Alfy i powrót do korzeni ma gwarantować równe rozłożenie masy na obie osie, co będzie nie lada gratką dla kierowców z pazurem. Stylistycznie jest po prostu wspaniała, nie mogę się doczekać momentu, gdy zobaczę ją na żywo, to będzie wielkie wydarzenie 2016. Fani marki znają już system DNA Alfy, a pozostałym wyjaśnię na czym polega. Jakiś czas temu Alfa Romeo podzieliła tryby jazdy na trzy systemy – Dynamic, Natural i All Weather. Każdy z nich można zastosować w innych warunkach jazdy, producent określa to jako personalizację osiągów. System Natural to jazda Alfą na codzień, czyli ma być komfortowo, ekonomicznie i bezpiecznie. W systemie Natural znika zjawisko nadsterowności, silnik nie reaguje jak szalony na pedał gazu, a nad wszystkim czuwa kontrola toru jazdy VDC. Wszystko tutaj jest w ustawieniu standardowym, bardzo rozsądnym.

http://m.autokult.pl/alfa-romeo-mito-16-27677-b078095,630,0,0,0.jpgIdąc dalej mamy system Dynamic, czyli sport przez duże S. Obniżamy próg czułości VDC i ASR, także siła wspomagania kierownicy jest mniejsza. Silnik szybciej reaguje na pedał gazu, samochód żwawiej przyspiesza. No i ostatni system, czyli All Weather pomaga nam w trudnych warunkach jazdy. Wzmacnia działanie kontroli trakcji, śliska nawierzchnia nie będzie nam w trybie A straszna. Podobnie jak w Dynamic tutaj również VDC i ASR mają podwyższony próg czułości, ale silnik nie reaguje w sportowym stylu na pedał gazu. Giulia będzie miała dodatkowo tryb R, czyli Racing, gdzie zmniejsza się wrażliwość pedału gazu, dodajmy do tego spoiler, który będzie regulowany elektrycznie, oczywiście w wersji o mocy 510 KM. Cena? Około 75 tysięcy euro, czyli ponad 300 tysięcy złotych – tyle co za M3, a może nawet nieco mniej. Jeśli to wszystko się sprawdzi, BMW będzie miało nie lada problem, bo jak wiemy M3 to swego rodzaju wyznacznik w tej klasie, uniwersalny samochód, łączący walory auta klasy średniej ze sportowym charakterem coupe, a gdy do gry wejdzie Alfa o takich walorach możemy być świadkami dość ciekawej rywalizacji. Możemy być pewni, że Giulia przewyższy stylistycznie BMW, to nie ulega wątpliwościom, ale walory jezdne to kolejna sprawa. M3 ma swój charakter, który budowało przez dekady, Giulia wraca po ponad 50 latach i na nowo musi odzyskać zaufanie klientów poszukujących w klasie średniej adrenaliny i emocji. Rękawica została rzucona, premiera już w 2016 i nie mogę się doczekać tego magicznego pojedynku, bo pokonać M3 próbowało już wielu, bezskutecznie, lecz gdy do gry wchodzi Alfa Romeo od stołu wstają Audi, Mercedes, Lexus, zostanie tylko BMW, 1vs1 i wydaje mi się, że to będzie najbardziej emocjonujący pojedynek 2016 roku.Tak więc, kupiłeś BMW M3? Masz paragon?

Źródło zdjęć: http:///autokult.pl

One Reply to “Premiery 2016 – Alfa Romeo Giulia”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *